t

loading...

08. 06. 2018.

Mornarske štangle
























Kolač koji sam izabrao da vas njime počastim za moju titulu Cool Chefa! Inače ga je moja mama uvek pravila za veća slavlja, kada je krasio tacne prepune sitnih kolača.
Jednostavan za pripremu, od relativno malo sastojaka, ali sa onim starinskim šmekom koje ni čizkejkovi i puding-cake ne mogu zamijeniti.
Recept je iz Patinog kuvara koji je stariji od mene. ? Ne znam otkud štanglama ime mornarske, mene kod njih baš ništa ne pridružuje na more, brod ili mornare, al ‘da su dobre – nema dileme!
astojci
– 5 belanaca
– 200 gr prah šećera
– 200 gr lešnika
ZA kremu:
– 100 gr putera
– 5 žumanaca
– 200 gr šećera
– 2-3 štangle čokolade (OKO 80 gr)
Priprema
Lešnik po želji propeći desetak minuta u rerni. Skinuti mu ljusku, pa ohlađen samleti na mašinici za orahe. Učinite pomešati prah-šećer s mlevenim lešnikom i odložite ih na stranu.
Umutiti belanca u čvrstom snegu. Dodajte lagano lešnik pomešan s prah šećerom i umiješati ih u snijeg pažljivo vršeći lopaticom ili varjačom da se dobije vazdušasta i ravnomjerna masa.
Smeđi masuti (moj je 24 × 24 cm) prekriveni pekinim papirom, ili kome su stranice namazane puterom i naprašene brašnom. Peći 30 minuta na 175 ° C. Pred kraj probati čačkalicom da li je tekst pečeno.
Dok se tekst peče (posle nekih 15 minuta) spremiti krem: puter sobne temperature, žumanca i šećer penasto umutiti. Stavite na laganu vatru da biste dobili sliku u paru (najbolje u loncu s duplim dnom za mlijeko). Kada se masa zagreje, dodajte čokoladu i miješajući kremu sve dok se sve previše ne zgusne.
esto izruiti iz pleha na poslužavnik i odozgo premazati vrućim filom. Vrelim nožem poravnati i zagladiti površinu.
Kad se kolač ohladi, odći ga štangle i služiti. Odlični su za sebe uz popodnevnu kaficu, ili kao jedan od peciva na tacni sa sitnim peciva spremljenim za blagdane.

Izvor:  jednostavni-recepti.info

Nema komentara:

Objavi komentar